Vuelve

Sede Electrónica

Si buscas un procedimento dirigido a persones físicas y a la ciudadanía en general

Si buscas un procedimento dirigido a persones jurídicas, autónomos, cooperativas, asociaciones, fundaciones, ONG?S...

Si buscas un procedimento dirigido a otras administraciones públicas o entes, organismos y entidades que integran el sector público (consorcios, organismos autónomos, etc...)

Ajuts per a alumnes i professors de cicles formatius de grau mitjà - Plans de Reforç en Llengües Estrangeres (febrer-abril 2025)

Establir les condicions per atorgar un mínim de 75 ajuts a alumnes i un mínim de 12 ajuts a professors de cicles formatius de grau mitjà associats a la impartició dels Plans de Reforç en Llengües Estrangeres en centres educatius sostinguts amb fons públics de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears per participar en dos programes d'immersió lingüística en llengua anglesa entre els mesos de febrer i abril de 2025, organitzats per la Conselleria d'Educació i Universitats.

Código SIA

3153879

Personas destinatarias

- Alumnes que estan matriculats a cicles formatius de grau mitjà associats a la impartició dels Plans de Reforç en Llengües Estrangeres en centres educatius sostinguts amb fons públics de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears durant el curs escolar 2024-2025 i que participen en el Pla esmentat.

- Professors que al curs escolar 2024-2025 imparteixen docència a un grup d'un cicle formatiu de grau mitjà associat als Plans de Reforç en Llengües Estrangeres en centres educatius sostinguts amb fons públics de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears i tenen alumnes que hi participen.

Plazo máximo para la resolución y notificación

6 mesos a partir de la data de finalització del termini per presentar sol·licituds.

Silencio administrativo

Negatiu

Forma de inicio

D'ofici

Fin de la via administrativa

Si

Disponible para tramitar por persona apoderada

Si

Órgano competente para resolver

Conselleria d'Educació i Universitats

Trámites

X

Sol·licitud

Requisitos

- Per optar als ajuts de la modalitat A, els alumnes sol·licitants han de complir els requisits següents:

a) Cursar un cicle formatiu de grau mitjà associat a la impartició d'algun dels Plans de Reforç en Llengües Estrangeres durant el curs escolar 2024-2025.

b) Participar en algun dels Plans de Reforç en Llengües Estrangeres en els Cicles Formatius de Grau Mitjà en la data de publicació d'aquesta Resolució.

c) Complir la normativa corresponent per poder viatjar a Irlanda, en cas de no ser ciutadà d'algun dels estats membres de la Unió Europea.

d) Tenir la documentació necessària per poder viatjar a l'estranger, d'acord amb la normativa general i sanitària vigent en el moment de fer l'activitat. Les dades personals dels beneficiaris seran tractades d'acord amb la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personals i garantia dels drets digitals i Reglament Europeu de protecció de dades 2016/679 del Parlament Europeu i del Consell de 27 d'abril de 2016 relatiu a la protecció de les persones físiques pel que fa al tractament de dades personals i a la lliure circulació d'aquestes dades i pel que es deroga la Directiva 95/46/CE (Reglament general de protecció de dades).

- Per optar als ajuts de la modalitat B, els professors sol·licitants han de complir els requisits següents:

a) Impartir docència en un centre educatiu sostingut amb fons públics de les Illes Balears en un grup d'un cicle formatiu de grau mitjà associat a la impartició d'algun dels Plans de Reforç en Llengües Estrangeres.

b) Tenir alumnes que participin en algun dels Plans de Reforç en Llengües Estrangeres durant el curs escolar 2024-2025 en la data de publicació d'aquesta Resolució.

c) Complir la normativa corresponent per poder viatjar a Irlanda, en cas de no ser ciutadà d'algun dels estats membres de la Unió Europea.

d) Tenir la documentació necessària per poder viatjar a l'estranger, d'acord amb la normativa general i sanitària vigent en el moment de realització de l'activitat. Les dades personals dels beneficiaris seran tractades d'acord amb la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personals i garantia dels drets digitals i Reglament Europeu de protecció de dades 2016/679 del Parlament Europeu i del Consell de 27 d'abril de 2016 relatiu a la protecció de les persones físiques pel que fa al tractament de dades personals i a la lliure circulació d'aquestes dades i pel que es deroga la Directiva 95/46/CE (Reglament general de protecció de dades).

En les dues modalitats, els participants que hagin gaudit d'aquestes estades durant dues convocatòries quedaran exclosos d'aquesta convocatòria.

Documentación a presentar

Modelos:

Documentos relacionados con el trámite:

Plazo máximo

De l'1 al 15 de desembre de 2024, ambdós inclosos.

Forma de presentación

De acuerdo con lo establecido en el artículo 16.4 de la Ley 39/2015, de 1 de octubre, del procedimiento administrativo común de las administraciones públicas, puede realizar el presente trámite a través de uno de los siguientes canales (entre otros):


a) De manera telemática (*obligatorio para los sujetos obligados a relacionarse electrónicamente con las administraciones por el artículo 14.2 y 3 de la Ley 39/2015, de 1 de octubre, y opcional para a las personas físicas), haciendo un "click" en el botón «Acceso al trámite telemático» que se encuentra en la parte inferior de este trámite. Para poder hacer este tipo de trámite, debe disponer de certificado digital, DNI electrónico o cl@ve permanente.


b) De manera presencial (sólo para personas físicas), en cualquiera de las oficinas de registro de la Administración Autonómica, de la Administración General del Estado, del resto de comunidades autónomas o de las entidades que integran la Administración Local. Puede consultar las direcciones de todas las oficinas de la Administración Autonómica.


c) Además, también puede enviar la documentación por correo postal (solo para personas físicas). En este caso, debe presentar los documentos en un sobre abierto, a fin de que el personal de la oficina de Correos pueda indicar, mediante el sello oficial, el lugar, la fecha y la hora exacta en que se ha efectuado el registro. Estos datos también quedarán anotadas en el resguardo justificativo de la presentación.


*Los sujetos a los que se refieren los apartados 2 y 3 del artículo 14 de la Ley 39/2015, de 1 de octubre, están obligados a relacionarse a través de medios electrónicos con las administraciones, por lo que, de conformidad con lo establecido en el artículo 68.4 de la referida Ley, si alguno de estos sujetos presenta su solicitud presencialmente, la Administración Pública le requerirá que la subsane mediante la presentación por vía electrónica.

Órgano competente para la tramitación

Direcció General de Formació Professional i Ordenació Educativa

Contacto

Servicio o Sección responsable

Servei de Planificació i Participació

C/ del Ter, 16, Ed. Alexandre Rosselló Pastors (Polígon de Son Fuster, 2a planta). Tel.: 971177773

(departamentfp@dgfpieas.caib.es)

X

Presentació d'al·legacions

Requisitos

Haver presentat la sol·licitud d'ajut per participar en un dels dos programes d'immersió lingüística dins el termini establert i seguint els tràmits corresponents.

Documentación a presentar

Modelos:

Documentos relacionados con el trámite:

Plazo máximo

Del 30 de gener al 8 de febrer de 2025

Forma de presentación

De acuerdo con lo establecido en el artículo 16.4 de la Ley 39/2015, de 1 de octubre, del procedimiento administrativo común de las administraciones públicas, puede realizar el presente trámite a través de uno de los siguientes canales (entre otros):


a) De manera telemática (*obligatorio para los sujetos obligados a relacionarse electrónicamente con las administraciones por el artículo 14.2 y 3 de la Ley 39/2015, de 1 de octubre, y opcional para a las personas físicas), haciendo un "click" en el botón «Acceso al trámite telemático» que se encuentra en la parte inferior de este trámite. Para poder hacer este tipo de trámite, debe disponer de certificado digital, DNI electrónico o cl@ve permanente.


b) De manera presencial (sólo para personas físicas), en cualquiera de las oficinas de registro de la Administración Autonómica, de la Administración General del Estado, del resto de comunidades autónomas o de las entidades que integran la Administración Local. Puede consultar las direcciones de todas las oficinas de la Administración Autonómica.


c) Además, también puede enviar la documentación por correo postal (solo para personas físicas). En este caso, debe presentar los documentos en un sobre abierto, a fin de que el personal de la oficina de Correos pueda indicar, mediante el sello oficial, el lugar, la fecha y la hora exacta en que se ha efectuado el registro. Estos datos también quedarán anotadas en el resguardo justificativo de la presentación.


*Los sujetos a los que se refieren los apartados 2 y 3 del artículo 14 de la Ley 39/2015, de 1 de octubre, están obligados a relacionarse a través de medios electrónicos con las administraciones, por lo que, de conformidad con lo establecido en el artículo 68.4 de la referida Ley, si alguno de estos sujetos presenta su solicitud presencialmente, la Administración Pública le requerirá que la subsane mediante la presentación por vía electrónica.

Órgano competente para la tramitación

Direcció General de Formació Professional i Ordenació Educativa

Contacto

Servicio o Sección responsable

Servei de Planificació i Participació

C/ del Ter, 16, Ed. Alexandre Rosselló Pastors (Polígon de Son Fuster, 2a planta). Tel.: 971177773

(departamentfp@dgfpieas.caib.es)

Observaciones

En el cas dels professors (modalitat B), les reclamacions s'han de presentar de forma telemàtica. En el cas d'alumnes (modalitat A), les reclamacions es podran presentar de forma telemàtica o presencial.

La presentació presencial de les reclamacions es pot realitzar a:

- Oficines d'Assistència en Matèria de Registre del Govern de les Illes Balears (OAMR). Només amb cita prèvia, telefonant al 971 225 791. Disposau del llistat d'OAMR de la CAIB a: https://www.caib.es/sites/atenciociutadania/ca/atencia_presencial_/

- Oficines d'assistència en matèria de registre de qualsevol altra administració (consells insulars, ajuntaments, etc.), només amb cita prèvia.

- Oficines de Correus (mitjançant registre electrònic ORVE).

- Qualsevol altre lloc previst en l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les

administracions públiques.

En cap cas s'acceptaran reclamacions presentades fora de termini o enviades per correu electrònic.

Información sobre protección de datos

X

De conformitat amb el reglament (UE) 2016/679 i la legistació vigent en matèria de protecció de dades, s’informa del tractament de les dades personals que conté aquest tràmit

Responsable del tratamiento

Direcció General de Formació Professional i Ordenació Educativa

Finalidad

Tramitació del procediment

Legitimación

Compliment d'una missió realitzada en interès públic o en l'exercici de poders públics

Destinatario

No se cediran dades a tercers tret d'obligació legal

Derechos

Drets d'accés, de rectificació, de supressió, de limitació, de portabilitat, d'oposició i de no inclusió en tractaments automatitzats, com s'explica en la informació addicional

Información adicional

Descargar